דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוזיאון למורשת היהדות הדוברת הונגרית בחר במערכת IDEA@ALM של חברת אידאה למיחשוב מאגרי המידע במוזיאון 

מאת    [ 05/01/2009 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2194 פעמים ]

המוזיאון למורשת היהדות הדוברת הונגרית, הוקם בשנת 1990 בצפת, ומטרתו לשמר ולהנחיל את מורשת היהדות הדוברת הונגרית.
במוזיאון ניתן למצוא אוספים ומוצגים ייחודים כגון תשמישי קדושה, תפרוכות ואף ארון קודש שניצל ממלחמת העולם השניה והובא מבית כנסת בהונגריה.
בנוסף לאוספי המוזיאון קיימים במקום מרכז עיון, ספריה וארכיון, המכילים עשרות אלפי פריטים מסוגי חומר מגוונים, ביניהם ספרי קודש, קלטות המתעדות סיפורים אישיים, שקופיות, מסמכים ייחודיים, גלויות ויומנים מתקופת השואה.
העושר והמגוון של סוגי החומר, והצורך באינטגרציה בין מאגרי המידע השונים מבחינת הניהול ויכולות החיפוש, היוו אתגר מרכזי בניהול המידע של המוזיאון, והסיבה העיקרית לבחירה במערכת IDEA@ALM.
באמצעות מערכתIDEA@ALM , המאפשרת שילוב בין מוזיאון, ארכיון וספריה, יוכל המוזיאון לנהל את כלל מאגרי המידע על בסיס נתונים משותף אחד, כולל יכולות חיפוש על כל המאגרים יחד ו/או בנפרד, ותוך שימוש בתהליכי עבודה תואמים לסטנדרטים הבינלאומיים של ספריות וארכיונים -Dublin Core, MARC ISAD, EAD.
כמו כן במסגרת הפרויקט, יוטמע במערכת המוזיאון מודול רב לשוני המאפשר תרגום של הפריטים לשפות שונות, והצגתם למשתמש הקצה בשפה המבוקשת עליו.
עם השלמת הפרויקט, יוכלו משתמשי הקצה של המוזיאון להזמין ספרים בספריה, לאתר מידע באוספי הארכיון ולצפות בתערוכות המוזיאון, באמצעות ממשק אינטרנט אטרקיטיבי ומשותף לכלל מאגרי המידע.
מנהל המוזיאון רוני לוסטיג מסר כי " המעבר לשימוש במערכת של אידאה מעיד על מחויבותו של המוזיאון לניהול איכותי של אוספי המוזיאון ופרטי הארכיון העשיר שהתפתח מאז היווסדו. אנו מקווים כי שדרוג מערכת ניהול המידע תתרום לנגישות טובה יותר של החומרים שלנו לקהל הרחב, תוך יישום נוהלי עבודה וסטנדרטים מתקדמים ויעילים".
בכך מצטרף המוזיאון לשורה ארוכה של מוזיאונים וארגוני ALM מרכזיים שבחרו למחשב באמצעות פתרון אידאה את מאגרי המידע בארגונם, כגון מוזיאון ישראל, מוזיאון יד ושם, מוזיאון לוחמי הגטאות, מוזיאון הקומיקס והקריקטורות, מוזיאון ראובן רובין, מוזיאון משואה, מוזיאון חולון, מוזיאון שי עגנון ועוד.

אידאה מערכות מידע הוקמה ב-1988 ועוסקת בפיתוח תוכנות לניהול ספריות, ארכיונים, מוזיאונים ומרכזי מידע, תוך התאמה לצרכים המיוחדים ולאופי העיסוק של הארגונים השונים. אידאה פועלת בישראל, באירופה ובארה"ב ולה מעל 500 לקוחות.
מוצרי החברה מבוססים על תשתית הIDEA@ALM (Archive, Library, Museum) שהינה מערכת דיגיטאלית מתקדמת לניהול מידע, המאפשרת שילוב בין ארכיון, ספריה, מוזיאון ומאגרי מידע מגוונים בבסיס נתונים משותף אחד, תוך שימוש בתהליכי עבודה ומינוחים אחידים.
אידאה מערכות מידע
http://www.idea-alm.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב